Hulp nodig? Hoe werken wij?
Als je het niet eens bent met een beslissing van de overheid, is het heel belangrijk om op tijd actie te ondernemen. Als de bezwaartermijn of de beroepstermijn is verlopen, is het (vaak) niet meer mogelijk om iets tegen het besluit te doen. (Mocht je dat overkomen, neem toch even contact op om te kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen!). Meer info.
Je kan vrijblijvend contact opnemen door te bellen (030 - 214 50 24) of even een Whatsappje te sturen. Het is voor ons het handigst als je een foto of scan van het besluit meestuurt. Dan weten we vaak direct wat we kunnen betekenen en geven we gratis advies.
Als we je kunnen helpen en jij dat na het (telefoon)gesprek ook wilt, dan zullen we in de meeste gevallen een ‘pro forma’-bezwaarschrift indienen. Dat is een bezwaarschrift, waarin we aangeven dat je het niet eens bent met het besluit, maar dat we op een later moment de redenen en argumenten (de ‘gronden’) zullen opsturen. In het bezwaarschrift vragen we dan om toezending van het hele dossier van het bestuursorgaan. Meestal krijgen we dat na een aantal weken opgestuurd. Na bestudering, nodigen we je uit op ons kantoor om de details van de zaak te bespreken en een strategie te bepalen. Vervolgens wordt een aanvullend bezwaarschrift opgesteld en in overleg en na jouw goedkeuring verzonden aan het bestuursorgaan. Daarna komt er meestal een hoorzitting bij het bestuursorgaan, waar we het bezwaar mondeling kunnen toelichten. Tenzij je geen hoorzitting wilt, zullen we meegaan om je bij te staan tijdens die zitting.
Tijdens het hele proces kan je altijd bellen als je vragen hebt. Wij stellen je altijd direct op de hoogte als er nieuws is. Ook zullen we regelmatig overleggen, bijvoorbeeld als het nodig is om extra bewijs te verzamelen voor de procedure.
Uiteraard zullen we een uiteindelijke beslissing op bezwaar of een uitspraak van de rechtbank uitgebreid met je bespreken. Ook als je onverhoopt niet (helemaal) in het gelijk bent gesteld, zullen we je eerlijk vertellen wat je kansen en mogelijkheden nog zijn. Lees meer over beroep en hoger beroep hier.
Goede bereikbaarheid en snel antwoord geven zijn twee belangrijke speerpunten voor ons. Dat betekent dat we je snel terugbellen en e-mails snel beantwoorden. Als we een bepaalde vraag niet direct kunnen beantwoorden, zullen we dat ook laten weten. Daarnaast is het fijn om te weten dat je bij vragen over je zaak altijd bij de advocaat zelf terecht kunt, en niet alleen bij een ondersteunende medewerker.
Vragen? Neem gerust contact met ons op
Snel antwoord op je vragen. Dat is wat je graag wilt